מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

לידה מתקרבת – מה הסימנים?

את מרגישה כל מיני תחושות משונות אבל לא יודעת אם זה אומר שאת עומדת ללדת…

 

  1. צירים תכופים המתגברים בעוצמתם, ובתדירותם ובאורכם. והולכים ומתמידים והופכים סדירים.                                                                                               איך יודעים?  רושמים על ניר או בנייד את שעת התחלת הציר, לאחר מכן את שעת סיום הציר, ואת הזמן שבין ציר לציר. אם היו צירים כל 7-5 דקות                         ואורכם היה 20 שניות ולאחר שעתיים יש צירים כל 3-5 דקות והם אורכים 40 שניות  אתם מתקרבים ללידה.
  1. אם השתחרר הפקק הרירי. (יכול לקרות גם שבוע לפני הלידה, ) אך לרוב מראה שיש שינוי בצואר הרחם ופעילות שמסמנת שהלידה מתקרבת.

איך יודעים? רואים הפרשה כמו ג’לי צהבהב לעיתים מעורב בכמה טיפות חומות או בורדו. בגודל 2-3 ס”מ מרובע, יכול גם להשתחרר בחלקים ולא באחת.

3. ירידת מים: שתף של מי שפיר זולג ממך, או טיפטוף שמרטיב את התחתון, ולפעמים מפסיק לכמה שעות, מעיד על חור קטן בשק מי השפיר שנסתם בלחץ של דופן                  הרחם וחוזר ומטפטף כאשר הוא מול הפתח.

4. התקשויות בבטן.

5. צוואר הרחם קצר: רך פתוח וקידמי. ניתן לחוש בעזרת 2 אצבעות בתוך הנרתיק אם האצבעות נתקלות בקלות ברקמה רכה כמו הלחי המצד הפנימי בתוך הפה עם                 פתח והרווח בין הבליטה הזאת לנרתיק קצר, זה מצביע על כך שהלידה קרובה. אם קשה להגיע אל הצוואר, הרחם כי הוא פונה אחורה או למטה. והוא קשה כמו קצה               האף    סגור והמרחק בין קצה הצוואר לנרתיק בבסיסו ארוך, זה אומר שהלידה עוד רחוקה.

6. לחץ בפי הטבעת: מרמז על התבססות הראש של התינוק נמוך באגן.

7. הבחנה בפס סגלגל: באורך בין 7-10 ס”מ.

8. תחושת ייאוש: לקראת פתיחה מלאה מופרש הורמון שגורם לתחושת ייאוש עמוקה.

9. התכנסות: ככל שהלידה מתקרבת פחות תתקשרי עם העולם מסביב , תהי יותר מכונסת.

10. קירבה לריצפה: ככל שהלידה תתקרב, הגוף ישאף להתקרב לריצפה לכיוון כריעה. ככל שהלידה תתקרב תמצאי את עצמך יותר סטאטית ופחות זזה במרחב.

מה הסימנים ללידה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר