מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

זירוז לידה טבעי (ומדוע עדיף לחכות)

חודש תשיעי הוא ללא ספק החודש הארוך ביותר אצל כל אישה העתידה ללדת, אומנם הוא נמשך כ-4 שבועות או חמישה, אך התחושה הכללית היא שהוא חודש שלא נגמר. נשים רבות מתלוננות בחודש זה ושואלות “מתי הוא ייצא כבר” “נמאס לי” ועוד תלונות שונות. התחושה הינה מובנת ביותר מאחר והבטן נפוחה מתמיד, העובר גדול ואין לו מרווח גדול בבטן וכל תזוזה שלו מורגשת היטב.

בחודשים האחרונים העובר לוחץ על שלפוחית השתן, מה שמצריך אותך לרוץ לעיתים דחופות לשירותים, קשה לישון ואת כבר רוצה לסיים את תהליך ההיריון ולראות את התינוק מגיח לאוויר העולם. אז נכון שאת כבר ממש רוצה ללדת, אך לעיתים התינוק מסרב לצאת במהירות שאת רוצה – אין צירים, או שיש צירים אך הם אינם מתפתחים ללידה ואין שום סימן ללידה קרבה.

כשאין ברירה וחייבים להוציא את העובר לאוויר העולם, מזרזים את הלידה. איך עושים את זה? האם זה עוזר?

קידום לידה בגלל סיבוכים שונים

קידום או זירוז לידה מבצעים לרוב כאשר האישה הגיע לשבוע 42 ואין שום סימן ללידה קרבה, מעבר לכך מבצעים זירוז גם במקרים בהם יש – עיכוב גדילה תוך רחמי, מיעוט מי שפיר, רעלת הריון או סוכרת הריונית. הזירוז נעשה על ידי תרופות המרככות את צוואר הרחם כמו – פרוסטגלנדינים ופיטוצין. הורמון פרוסטגלנדין נועד לריכוך צוואר הרחם ופיטוצין להתכווצות הרחם, או פקיעת קרומים מלאכותית המתבצעת על ידי רופאה מיומנת בצורה פולשנית.

מה עדיף? – השימוש בכל אחת מהשיטות אלו תלוי במצבה של היולדת ובהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל.

שיטות טבעיות לקידום הלידה

קיום יחסי מין

הרעיון בקיום יחסי מין לפני הלידה הינו ברור-  הזרע מכיל פרוסטגלנדינים טבעיים, שגורמים להתכווצויות הרחם ומסייעים בהכנת הרחם ללידה. מעבר לכך, בשעת אורגזמה הנשית משתחרר הורמון האוקסיטוצין היוצר התכווצויות של הרחם – המייצר צירים.

תנועתיות

הליכה ותנועות כמו סיבובי אגן יכולות לזרז את הלידה וגם לסייע להתברגות העובר באגן וליצירת לחץ על צוואר הרחם שיביא לצירים שיובילו ללידה. חשוב להיות פעילה במידה מבוקרת ולא להתיש את עצמך מכיוון שאת צריכה לצבור כוחות ללחיצות בזמן הלידה. בכל מקרה תוכלי לעזר בתרגילים ובתנועות של שיטת אמית לידה הנלמדות בקורס הכנה ללידה או לעזר בדולה אשר תלווה אותך בכל התהליך על ידי תנועות ייחודיות המזרזות את הלידה.

שתיית שמן קיק

שתיית שמן קיק גורם להתכווצויות מעיים שעשויות לזרז את התכווצויות הרחם שמייצרת צירים. השיטה הינה יעילה, אך יש להקפיד על שתיית השמן במינון מבוקר. שיטה זאת הינה יעילה – בעיקר בלידות חוזרות, אך עשויה לגרום ליולדת בחילות ושלשולים ללידה ואף לגרום לה להתייבשות. למינון ושתיית השמן  יש להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו רופא נשים, דולה, מיילדת ועוד.

עיסוי פטמות

הורמון האוקסיטוצין הינו האחראי על יצירת הצירים והינו קשור גם להנקה. עיסוי אינטנסיבי של פטמות היולדת במשך כ 10 -20 דקות עשוי לסייע ליצירת צירים טובים ולזרז את הלידה. חיבוק עם אהוב. וכל דבר שמעלה את תחושת הביטחון התשוקה ונעים בגוף.

 

 

זירוז לידה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר