מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

תאריך לידה משוער – מה זה? והאם זה באמת חשוב?

תאריך לידה משוער = ת.ל.מ. הינו התאריך שנגיע אליו, אם נספור 280 יום, מהיום הראשון של הוסת האחרונה.

זה ממש כיף לדפדף במחשבון הריון, ולסמן לעצמך שהתקדמת בהריון, אבל מה זה באמת אומר?

מה באמת קובע את גיל ההריון? ומתי התחיל ההריון? הביוץ! הביוץ הוא פרק זמן בין 6-24 שעות שבו השתחררה ביצית מהשחלה והחלה את מסעה המרתק דרך החצוצרה אל הרחם.   במסע זה היא פוגשת בזרם זירעונים, אשר אחד מהן חודר לתוכה והופך אותה מביצית להריון, יחד, כאחד, ביצית מופרת משייטת לה תוך התחלקות לצבורת תאים אל הרחם. ומשתרשת בדופן הרחם.

על מנת לנסות ולחזות מתי תתרחש לידה, השאלה החשובה היא, מתי חל הביוץ. לפי הספר והאישה המושלמת, שהיא תמיד מישהי אחרת, הביוץ מתרחש 14 יום לאחר התחלת הדימום הויסתי, אך נשים אשר יודעות לחוש או לבדוק  מתי מתרחש הביוץ יודעות כי הביוץ הוא יצור חמקמק ורגיש אשר פעמים רבות, מאחר, ממהר, או מסתתר. והרי לכם מקור ראשון לצרות, ותחושות לא טובות בהריון או בתוצאות בדיקות שונות בהריון שמקורן בחישוב שאינו מדייק.

איך יודעים מתי יש ביוץ? הביוץ פנים רבות לו ואופני ביטוי, למשל הפרשה ביוצית היא מאוד אופיינית והיא שקופה נמתחת ורירית. למשל חום גוף לפני שקמים מהמיטה בבוקר, עולה במספר עשיריות, למשל צוואר הרחם רך ופתוח ועמוק אם תנסי להגיע אליו. ואפשר ללמוד את הנושא ולהפוך מומחית לעצמך, ולדעת מתי התרחש הביוץ. את מרגישה יפה, תקשורתית ומושכת. עולות לך מחשבות מיניות.

למרבה הצער כיום כשרובנו לא יודעות על עצמינו דברים כאלה, החישוב נשען על ידע חיצוני, נימצא תאריכי לידה משוערים, משתנים מעת לעת מרופא לרופא, ואינם מותאמים בפערים של שבועות או יותר.

למי זה חשוב? ההריון התחיל מתישהו ויסתים מתישהו…..לא?

כאשר הריון הופך להיות הריון עודף לפי פרמטרים מוטעים, למשל כאשר בדיקת חלבון עוברי מתרחשת מוקדם יותר ממה שהראה החישוב למשל בשבוע 13 או 14. יכולה האישה להיכנס למסכת שלימה של חרדות או הלחצות שלא לצורך, והכל נובע מחישוב לא נכון של גיל ההריון. ואנחנו עדין לא יודעים, מה הן ההשפעות של סטרס אימהי (שיש לו ביטוי הורמונלי כמובן) על העובר המתפתח. כאשר מתקרב התאריך המשוער, או אפילו עובר, המרחב הרפואי ממליץ להתערב ולכפות על הגוף ללדת. למרות שהתאיך בכלל לא ודאי.

לעולם לא אשכח את ההריון שבו קיבלנו בשעת ארוחת הצהריים טלפון מהמכון ליעוץ גנטי שטען כי על פי בדיקת החלבון העוברי, (על אף גילי הצעיר) יש סיכוי גדול לעובר עם תסמונת דאון. את חמשת החודשים מאותו רגע ועד ללידה בהם החזקתי בחשש לבריאות העוברית היה מאתגר לחוות. ברוך השם הסתימה בתינוקת מדהימה ובריאה. והכל תוצאה של חישוב לא נכון של גיל ההריון, שהיה צעיר בשבועיים.

הרמב”ם מתיחס לתאריך לידה כ 271 יום מהעיבור , כלומר בערך 40+4 יחסית לספירת הרופאים של היום.

אף אחד לא באמת יודע מתי לידה תתרחש, אם היו שואלים אותי, הייתי אומרת שהגוף מחפש את חלון ההזדמנויות הטוב ביותר, למעבר של “גוף קטן” דרך “גוף גדול”.

איפשהו בין שבוע 38 ל-42 הגוף מתארגן למקסם את המעבר הזה בצורה הכי טובה ואז לידה מתחילה.

מחשבון הריון - תאריך לידה משוער

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר