מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

מחשבון הריון, מי סופר?

איך מחשבים את גיל ההריון?

לפי הרמב”ם, הריון הוא 40+4, יחסית לספירת הרופאים. לרוב, נשים לא באמת יודעות מתי היה תאריך הביוץ בו התעברו ולכן סופרים מהיום הראשון של הוסת האחרונה. ברור שהאישה הרתה כשבועיים לאחר מכן לפחות ולכן כל החישובים האלו בעיקר מכניסים את האישה ללו”ז צפוף של בדיקות והמון לחץ לקראת סוף ההריון.

בשבועות האחרונים להריון, האישה היא תפוח אדמה לוהט, שאף אחד לא רוצה שתחשב תחת אחריותו. לכן ממהרים רופאים לשלוח למיון, לעשות סטריפינג (פקיעת קרומים) ולדון על מיעוט תנועות וחוסר מים. העיקר לשלוח את האישה לאחריות המיון כדי לחסוך לעצמם חשיפה לתביעות. התחום המיילדותי הוא אחד התחומים הנתבעים ביותר בארץ, לכן חששם של הרופאים מובן ומכאן נגזרת לעיתים רבות, התנהלות של הפחדה ושליחה למיון.

יהיה מעניין לבדוק את השפעת ההפחדות שעוברת האם בהריון על הלידה ועל הילוד. סביר שעליה בקורטיזול לאורך זמן לא מועילה לאף אחד.

חוסר דיוק בחישוב גיל ההריון והסיבה

הביוץ שהוא מפץ גדול, בין 6-24 שעות שבהן יש הפרשה נרתיקית רירית שקופה ורטובה, בו חורגת ביצית מהשחלה ועושה דרכה אל החצוצרה, הוא חלון ההזדמנויות להיקלט. פעמים רבות במחזור שבו תקלט האישה, הביוץ יהיה מאוחר מהחישוב והאישה תיחשב ליותר מתקדמת ממה שהיא באמת או שהתינוק יחשב לקטן מידי….

במה תלוי אורך ההריון?

אורך ההריון תלוי במשתנים רבים ורב הנסתר על הגלוי. לפי הבנתי את הנראטיב האנטומי, יש לגוף כ-4 שבועות שבהם הוא צריך למצוא את הזמן האידיאלי מבחינת מיקום התינוק, מצב השיליה, התפתחות התינוק, וההבשלה של האיברים השונים, כדי להתחיל לידה.

הגוף יחכה במקרים של חבל טבור מסובך או מלופף או תינוק שטרם התמקם בצורה מיטבית באגן. יש לגוף שהות לחכות לרגע המתאים ביותר כדי שהלידה תהיה כמה שיותר פשוטה עבור התינוק והאם. לרוב אין סיבה לאנוס את הגוף ללדת. הוא חכם וכדאי להקשיב לו.

למה אחרי שבוע 42 קיים לחץ רפואי ליילד? והאם הוא מיותר?

ברור ששהיה של תינוק ברחם טומנת בחובה סכנות. כך גם הריון, רעדות אדמה ונגיף קורונה. אבל גם כפיית לידה על הגוף מביאה איתה סכנות. הלחץ הרפואי נובע מהתבססות על מחקרים (שרוב הרופאים לא קראו במלואם, אלא את המסכנות בלבד), ובהם נהוגה התפיסה שיש יותר מוות עוברי ככל שגיל ההריון עולה. האמת שגם כאן רב הנסתר על הגלוי.

כדאי לברר מה הסיבה האמיתי ליילוד ולבחור האם המחיר של זירוזים והתערבויות מצדיק זאת. כמו שאמרנו פיטוצין זה לא עניין של מה בכך, ויש לו השפעות ארוכות טווח על ילודים ועל הרחם.

אם בכל זאת הגיעה השעה לעזור לתינוק שלך לצאת לאוויר העולם, ממליצה לך לקרוא את המאמר המקיף לזירוז לידה טבעי.

מחשבון הריון

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר