מידע ליולדת // מאמרים

מאמרים //

זמן של ציר הוא חלון הזדמנויות בעבור קידום לידה

הציר הוא סימן שנותן הגוף לתהליך הורמונלי המפעיל את אברי הגוף על מנת להוציא את התינוק מהגוף.

בזמן הציר מופרש אוקסיטוצין, הורמון הגורם בין היתר לעבודה של שריר הרחם ושינוי מוקד מסת השריר, מהחלק התחתון (הצוואר ותחתית הרחם בסמוך לצוואר הרחם), בעבור קידום לידה, אל הפונדוס, החלק העליון של הרחם. בציר גם זז מפרק המחבר את האגן לעמוד השידרה. הסקרואיליאק ג’ויינט שהוא מפרק סיבי ומתרחב לכדי 2.5 מ”מ בכל צד. וזה עיקר הכאב בלידה.

התרגילים של שיטת אמית למעשה מחקים את פעולת הציר על הגוף ברמת השלד והשרירים ועל ידי כך מסייעים לגוף לעבוד בצורה יעילה יותר.

בכל תרגיל 5 שלבים: המאפשרים, הגברת אחוז החמצן בדם, ארגון מערכת העצבים להוצאת התינוק, וייצובו מעל inlet האגן, ויישור lordosis על מנת לסייע לתינוק במניפולציית ההתברגות בתוך האגן, יצירת תנוחה המאפשרת את הזווית הרחבה ביותר בין האגן לעמוד השדרה, הפעלת לחץ על סיבי המפרק. ועבודה של הסרעפת עד לסוף הציר בהתאם לאורכו.

המהלך המהותי והעוצמתי הוא העבודה התנועתית הפנימית הנעשית בזמן ציר והיא המאפשרת את התקדמות הלידה בצורה יעילה הרבה יותר. אין הכוונה להתנועע בתנוחות שונות כפי שמוסבר בספרים שונים, אלא עבודה ממוקדת ומדויקת לקידום הפתיחה של האגן.

את הטכניקה ניתן וצריך לבצע באופנים ובתנוחות שונות. ניתן לקיים אותה בעמידה, הליכה, כריעה, ישיבה ,על הצד, בדיסימטריה באגן, על שש ובסיוע ‘תומכים’ שונים, בחללים שונים לדוגמא: באוטו, במעלית, על מיטה, על מדרגות, וכו.

כל אישה יכולה לבצע את הטכניקה הזאת ובמידת הצורך ניתן להתאים תרגילים לנשים עם בעיות גופניות שונות כגון דלקת מפרקים, ורידים, עקמת, פריצת דיסק, ספינה ביפידה וכיוצא בהן.

וכן בלידות תאומים, ובכל גודל בטן או אגן .

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

שלא תפספסי עוד מאמרים
הרשמי לרשימת התפוצה

הי, אל תפספסי את כל הכיף!

הצטרפי לרשימת התפוצה ותקבלי את הניוזלטר שלי על הריון ולידה עם מלא טיפים והטבות. מבטיחה לא לחפור סתם. 

אמית לידה ניוזלטר